Audyt SEO jako element planowania strategii e-commerce 

Branża e-commerce to potężna gałąź gospodarki, która napędza nasze potrzeby konsumpcyjne. 75% Polaków uwielbia robić zakupy przez internet. Dlaczego? Bo są wygodne, bezpieczne, mniej czasochłonne. Wystarczy kilka kliknięć. Jednak co się dzieje, kiedy tych kliknięć jest za dużo, a my gubimy się na stronie? Efekt jest jeden – rezygnujemy i wybieramy inną witrynę. W końcu opcji jest wiele. Jednak z Twojego punktu widzenia to istna katastrofa. Dlatego zanim zaczniesz działania pozwalające poprawić jakość sklepu, musisz wykonać audyt SEO. Dlaczego?

Czym jest audyt?

W ogólnym znaczeniu audyt SEO jest niezależną, ekspercką oceną funkcjonowania danej organizacji, procesu, systemu, projektu, strony internetowej lub produktu. Wszystko odbywa się zgodnie z ustalonymi standardami, przepisami i regułami. Celem jest wykazanie wszelkich nieprawidłowości, które obniżają pozycję rankingową.

Rodzaje audytów e-commerce

  • user experience (UX),
  • pozycjonowania,
  • techniczny,
  • marketingowy,
  • mobilny,
  • konkurencji.

Dlaczego jest on ważny?

W Polsce żyje 38 milionów obywateli, z czego 75% dokonuje zakupów online. Jest to ogromna liczba potencjalnych klientów, do których należy odpowiednio dotrzeć. Dodatkowo szacuje się, że do 2040 roku 95% zakupów na świecie będzie odbywać się online. W związku z tym należy zadbać, aby być widocznym w sieci.

 

Jeśli planujesz wprowadzenie zmian w strukturze strony bądź dopiero tworzysz sklep internetowy, jest to dobry moment na audyt, który zbada od podstaw strukturę technicznego SEO.

Elementy, z których składa się audyt e-commerce

Każda ocena różni się w zależności od potrzeb oraz typu strony. Biorąc pod uwagę sklepy internetowe, najważniejsze są:

  • analiza widoczności w wyszukiwarkach,
  • ocena interfejsu strony,
  • analiza słów kluczowych,
  • analiza treści i kart produktów,
  • ocena jakości multimediów,
  • ocenia linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • prędkość ładowania witryny,
  • responsywność i mobilność.

Audyt SEO dla sklepu internetowego pozwoli odpowiedzieć na takie pytania jak: „Dlaczego sprzedaż jest na takim poziomie?”, „Dlaczego użytkownicy rezygnują z koszyka?” czy „Jakie kanały generują najwięcej ruchu do witryny?”. Te odpowiedzi pozwalają na wybór odpowiednich kanałów dystrybucji treści, a przede wszystkim dają szansę na uniknięcie strat finansowych. 

Podsumowanie 

Aby mieć szansę na wyprzedzenie konkurencji musisz wdrożyć plan naprawczy dla swojej witryny. Audyt SEO pozwoli Ci stworzyć listę zadań koniecznych do wdrożenia, aby wyszukiwarka internetowa oraz odbiorcy mieli szansę otrzymać wysoką jakość usług. W końcu nikt z nas nie lubi czekać, aż załaduje mu się produkt, a co gorsza wyrzuci nas z płatności i koszyk przepadnie. Nie możesz sobie na to pozwolić.