Pod koniec 2021 roku w przeglądarce Google odnotowano aż 92 miliardy wejść. Jest ona wiodącym liderem wśród wyszukiwarek i generuje aż 98% zapytań z całej sieci. Firma ta postawiła sobie jeden cel, jakim jest upowszechnianie wiarygodnych informacji wszystkim ludziom na świecie. W tym kontekście szczególnie ważna jest wirtualna wizytówka firmy. Jak wygląda pozycjonowanie strony z jej pomocą?
Google Moja Firma i wirtualna wizytówka
GMB (Google My Business) to darmowa platforma przeznaczona dla właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy stawiają na promocję w sieci. Wizytówka posiada wszystkie najważniejsze informacje dotyczące naszej działalności, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, oferta czy link do oficjalnej strony. Narzędzie to jest wyjątkowo przydatne w kontekście lokalnego SEO, z uwagi na jego ciągłą dostępność.
Dlaczego Twoja firma musi być online?
Z uwagi na wciąż rosnącą konkurencję i dynamicznie rozwijający się rynek, zarówno stacjonarny jak i elektroniczny, posiadanie witryny internetowej jest absolutnym minimum. Pozycjonowanie strony pozwala jednak na znacznie więcej:
- stajemy się bardziej widoczni,
- zyskujemy wyższą pozycję rankingową,
- wpływamy na wzrost sprzedaży i zysków,
- wyprzedzamy konkurencję,
- stajemy się rozpoznawalnym autorytetem,
- powiększamy grono klientów.
Wizytówka z kolei buduje zaufanie wśród nowych odbiorców. Dodatkowo pozwala zaoszczędzić czas oraz ułatwia dostęp do naszej oferty. Dzięki niej możemy zyskać nawet o 25% więcej konwersji. Możliwość połączenia jej z mapami Google dodatkowo wpływa na większą liczbę wyszukiwań typu „blisko mnie”. W końcu niemal 48% wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i usług.
Konfiguracja wizytówki Google
Pierwszym krokiem jest założenie konta w panelu Google Search Console, a następnie weryfikacja wprowadzonych danych. Każdy z elementów możesz edytować później w dowolnym momencie – aktualizacja danych to podstawa marketingu cyfrowego.
Pozycjonowanie strony z GMB
Oto kilka przydatnych wskazówek, które pozwolą Ci na efektywną optymalizację:
- Tworząc opis działalności, pozycjonujesz stronę za pomocą treści. Pamiętaj, aby wykorzystać słowa kluczowe oraz zawołania CTA. Masz do dyspozycji 750 znaków, jednak podstawowo wyświetla się jedynie 250.
- Nie zapomnij o atrybutach, które wyróżniają Cię na tle konkurencji. Posiadasz specjalne udogodnienia, miejsca parkingowe, jesteś eco friendly lub zapraszasz zwierzęta? Powiedz to.
- Wykorzystaj potencjał opinii i komentarzy, mogą one poprawić konwersję nawet o 250% i przyczynić się do budowania długotrwałej rozpoznawalności.
Pozycjonowanie strony internetowej składa się z wielu elementów. Jeśli jednak jesteś prawdziwym lokalsem i cieszysz się bogatą ofertą produktową bądź usługową, daj się znaleźć nowym klientom!